du tycker detta är intressant

m?nf?rm?rkelse

det är på tok för lite nördighet i denna blogg. jag tillför nu lite nördighet. jag skriver om månförmörkelsen. det är nördigt. jag tycker att det är intressant med månförmörkelse. jag är nördig. du tycker också att det är intressant med månförmörkelse. jo det gör du. du kommer gå ut för att kolla på månförmörkelsen ikväll. men först läser du om månförmörkelsen
här. om du inte läser det här ikväll kommer du bli ledsen. du kommer inse att du har missat månförmörkelsen. var inte ledsen. det kommer fler månförmörkelser. ta något gott att äta.  

Kommentarer
Postat av: Martin (din bror)

Jag har försökt skriva kommentarer till er, men det har inte fungerat. Det första jag skrev var kul, igenomtänkt och lite småroligt... Det andra jag skrev var tråkigt och koncist, men trots det så fanns det lite substans... NU ÄR JAG ARG OCH BITTER! Jag vill inte se någon jävla måne, den har hånat mig tillräckligt länge nu! Säg inte åt mig vad jag ska göra! Jag kan fan, nu vill jag ta något att äta... Och en kopp kaffe, det förtjänar jag.

(Vill ha mer info om din studentskiva Petra)

2007-03-04 @ 14:11:23
Postat av: Tomas (din andra bror)

Dumma, dumma måne... sluta håna min bror annars jävlar.

2007-03-04 @ 19:50:14
Postat av: petra

martin: blogg.se har sepat sig. det är därför jag inte fått några kommentarer på mitt förra inlägg... jag tror att du behöver det där kaffet faktiskt, och en kaka kanske. kakor är goda.

tomas: jag tror inte att månen kan läsa detta. försök på ett annat forum.

Postat av: Martin (din bror)

Nej månen hon menar inget illa... hon är bara naiv!! PEtra för guds skulle!! Tänk på vem som kan se detta!! Tänk på vad du skriver! Det FINNS krafter där ute med OÄNDLIG potential!!

2007-03-05 @ 19:17:33
Postat av: linn o.

får jag lägga mig i familje-diskussionen? jag har inget å komma med, men d verkar så mysigt.

2007-03-05 @ 21:07:23
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Anonym

Linn, om du vill gifta dig med mig så får du gärna lägga dig. Det är mysigt

2007-03-05 @ 21:17:32
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev: "Linn, om du vill gifta dig med mig så får du gärna lägga dig. Det är mysigt"

Min dator krånglade lite, därav det till synes anonyma budskapet. Det skulle inte vara anonymt! Kallar du mig feg? Håll käften månejävel!! JAG HATAR DIG OCH DITT SJÄLVGODA JÄVLA GRIN! NÄR SOLEN LYSER SYNS INTE DE ANDRA STJÄRNORNA! JAG ÄR SOLEN!!!

2007-03-05 @ 21:20:05
Postat av: Martin (din bror)

Det var jag som skrev: "Linn, om du vill gifta dig med mig så får du gärna lägga dig. Det är mysigt"

Min dator krånglade lite, därav det till synes anonyma budskapet. Det skulle inte vara anonymt! Kallar du mig feg? Håll käften månejävel!! JAG HATAR DIG OCH DITT SJÄLVGODA JÄVLA GRIN! NÄR SOLEN LYSER SYNS INTE DE ANDRA STJÄRNORNA! JAG ÄR SOLEN!!!

2007-03-05 @ 21:20:11
Postat av: Martin (din bror)

Det var jag som skrev: "Linn, om du vill gifta dig med mig så får du gärna lägga dig. Det är mysigt"

Min dator krånglade lite, därav det till synes anonyma budskapet. Det skulle inte vara anonymt! Kallar du mig feg? Håll käften månejävel!! JAG HATAR DIG OCH DITT SJÄLVGODA JÄVLA GRIN! NÄR SOLEN LYSER SYNS INTE DE ANDRA STJÄRNORNA! JAG ÄR SOLEN!!!

2007-03-05 @ 21:20:16
Postat av: Tomas (din bror)

Grattis bror! Det är fan på tiden att du gängar dig...

P.S formum för folk som hatar månen? nä du petra nu får du allt ta och lugna ner dig med cosmosarna...D.S

P.S.S Jag har slutat hata månen; Jag har läst på och kommit fram till att månen är en ytterst patetisk himmlakropp som tar en massa kometar och annat skit åt jorden. suck's to be you, månjävel!!!! D.S.S (skriver man så??)

2007-03-05 @ 23:09:58
Postat av: linn o.

hej martin. nu har det framgått ganska tydligt att det var du som skrev typ 5 kommentarer! okej, jag lägger mig i förhoppning att vi gifter oss. pick a date å hare bra där i uppsala. vilket öppet förhållande vi kommer ha!

ps. sluta bråka med månen, det blir så varulvskt ds.

2007-03-06 @ 08:21:05
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Martin (din bror)

Jajajaja men min dator är cp, fan om du ska bitcha såhär redan nu så vet jag inte hur det kommer bli i framtiden?! Men vad e det man säger, kärlek överkommer alla hinder! Så den första juli (ja jag vet, det kommer typ inte finnas en enda kyrka ledig pga att det är det mest klysicha datumet att gifta sig på men vafan... Kan funka..)

Din,

Ps linn, förhållandet kommer bara vara öppet för dig, jag är inte den som är den.. ds

2007-03-06 @ 12:32:10
Postat av: Tomas (din bror)

Åhhh gud vad härligt jag älskar juli-bröllop!!! :D

2007-03-06 @ 12:53:08
Postat av: Martin (din bror)

Ja, det ger upphov till ljusa färger och en lång, sen utomhusfest!!!


Fan, att skriva kommentarer/följa uppdateringar börjar sagt men säkert att klättra uppåt på min lista över saker jag gör istället för att plugga... Fett najs!

Tomas, du är inte bjuden, bara nära släkt o vänner får komma. Du måste ha ett jävligt bra anledning för att få komma, alternativt ordna hela bröllopet åt mig! Jag vet att du har likvida medel din jävla j.......

2007-03-06 @ 15:07:42
Postat av: petra

men va fan! ja tänkte "shit 14 kommentarer, fan va populära vi är" men icke.
aaa ja, jag är glad för er skull, välkommen till familjen linn. Gyyyy va mysigt vi ska ha det!

2007-03-06 @ 15:38:12
URL: http://sexandthekrusboda.blogg.se
Postat av: Victor

grattis martin! Fan va skönt för dig att du vågade fråga! Äntligen, det var väl inte så farligt som du sa? Nä nu ser jag fram emot en sjuhelvetes fest i kärlekens tecken. skål broder!

2007-03-06 @ 19:52:36
Postat av: linn o.

Här kommer frugan hem å kollar in sin barndomsväns blogg i jakten på kärlek. å finner att man ska gifta sig i juli! det är inte sant. det är ju perfekt. jag har inget för mig efter studenten ändå. å du blir rik snart va martin?
bör annonseras på min blogg snart, förlåt för att vi snott ditt liv, petra.

2007-03-06 @ 20:30:40
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Tomas (partyplanner ala Bindefelt)

Tjena tjena! Stora nyheter!
Först blev jag lite ledsen när min bror skrev att jag inte fick komma på bröllopet.. Men sen insåg jag givetvis vilken enorm ära det är att fixa sin lillebrors bröllop! Klart jag ställer upp brorsan!

Jag har redan så gott som fixat allt det viktiga så här kommer schemat:

Den 28 juni klockan 07.56 avgår tåget från centralstationen mot Trelleborg, ankomst beräknad runt 16.00 tiden. Där kommer kapten Vladimir Hazék att möta oss och samtliga gäster för att gå ombord på hans färja "Baltivia" som avgår runt 20.00 mot Gdansk. Färjan är bokad är utrustad med barer/dansgolv/simhall och mycket annat skoj.

Den 29 juni klockan 11.17 avgår tåget mot den bayerska staden Füssen. Väl framme i Füssen kommer vi gäster och dylikt att få färdas med bussar till slottet Neuschwanstein, med brudparets transport blir en överaskning (häst och vagn).

Den 1 juli så kommer själva bröllopet att äga rum, själva vigseln utförs i ett slottets lilla mysiga autentiska kapell av den lokala prästen Peter Hauptstein. Sedan så blir det mat, dans och en "sjuhelvetes fest" i stora salen inuti själva slottet.

jag har bokat slottet fram till den 9 juli, så ni har ungefär en vecka på er i det natursköna Bayern innan ni skeppas iväg till Tahti.

Om ni vill vara vänliga att skicka en lista på gästerna till mig senast den 19 maj så kommer det här att bli grymt.

P.S fråga inte hur jag lyckades fixa pengar till allt det här, för jag har lovat mig själv att glömma.

Postat av: Martin (din bror)

Ojojoj,,, wow, jag säger bara wow!! Jag hade som mest förväntat mig Preussen men det här är wow!

Några frågor dock:
1. Kommer det finnas möjlighet till vildsvinsjakt?
2. Serveras det kålsoppa någon gång under resan?
3. Skulle det vara möjligt att få kapten Vladimir Hazék att (iförd en mörkblåtröja med krage och ett ankare) skrika: "Anfäkta och anamma sablans landkrabba" till min framtida svärfar (Kåthåkan) samt att utmana honom på en dryckslek?
4. Att Victor "Hästen" Eriksson framför den berömda scenen ur "Det sjunde inseglet" som en monolog resiserad av Lars Noren
5. Bjud in Lars Demian (Han får bara spela mellan 0534-0601 under kryssningen, stora scenen, så att kaptenen och KH vaknar till liv)

Men kom ihåg att dessa frågor bara är små obetydliga detaljer (förutom fråga 2.) och du får självklart fria händer! Jag litar på dig!

Din bror.

2007-03-06 @ 22:20:40
Postat av: linn o.

jag förstår att jag inte har något att säga till om. das ist gut? jag pluggar das german så länge.
å fäller spyda kommentarer:
NI HAR FÖR MYCKET FRITID SOM "STUDERANDE" ELLER HUR?!

2007-03-06 @ 22:39:09
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Martin (din bror)

Linn det handlar inte om mycket fritid, det handlar om hur man på ett så effektivt sätt som möjligt sysselsätter sig med allt annat än att just studera.. Det tar ett tag att lära sig, men tja, att blogga är ju ett alldelles ypperligt sätt... Jag kanske borde börja? Nej fyfan.. usch vilken svag människa jag är.. Tar kritik från fästmön helt utan eftertanke. Dåligt

2007-03-06 @ 23:03:46
Postat av: petra

allt låter ju underbart och härligt, men nu kommer den stora frågan; var kommer JAG in i bilden? det var ju trots allt pga MIG som de två stora familjerna kopp och ogelid äntligen fördes samman.

o tomas, du vet att det är jag som gjort det mesta jobbet när det gäller att dra in pengar! o vad får ja för det?

2007-03-06 @ 23:41:21
Postat av: linn o.

Okej, bara jag slipper oroa mig för vår framtid som ekonomiskt oberoende bara, Martin!

Petra, jag kastar brudbuketten rätt i din famn, till exempel, där kommer du in i bilden.

ps. Artur är ledig ds.
ps2. det kanske blir lite väl mycket koppogelid då?ds2.

2007-03-07 @ 11:48:44
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Tomas (din bror)

Frågor frågor frågor... jag tar svaren i tur och ordning.

Martin: Kålsoppa kommer att serveras och du har halva schwarzwald att röja omkring i om du vill döda vildsvin.

Linn: Nej du har inget att säga till om och das ist gut. På din andra fråga svarar att jag inte har mycket fritid som student; men jag tar mig fritid för att jag är lat.

Petra: angående vad du får för att dra in mesta delen av pengarna är antagligen nån äcklig sjukdom.

Det var allt tror jag.

2007-03-07 @ 18:49:01
Postat av: Martin (din bror)

Ja, det kan nog bli lite väl mycket koppogelid Linn, men jag har fullt förtroende för att min bror och min syster lyckas med gästlistan och en bordsplacering som heter duga!

Mitt tips till dig är att bara chilla och låta andra fixa allt! Litar du på mig. Litar du på mig?

Till min bror: Underbart! Hela Tyskland känns så exotish!

Till Petra: Är du säker på att din vänskap med Linn inte är påtvingad av oss (brorkopp brorkopp brorogelidi ett väldigt tidigt stadie? Och i sånna fall är det inte alls din förtjänst utan våran långa mödosamma plan som håller på att sättas i verkat!

Asta la victoria, siempre! Vamos Kopp! Vamos Ogelid!

2007-03-07 @ 22:25:39
Postat av: Anonym

Okej, jag lutar mig tillbaka, tar en sipp cosmopolitan och litar på er.
funderar på om jag ska hoppa av skolan redan nu och börja leta hus i münchen eller någon annan trevlig plats!

2007-03-08 @ 13:30:51
Postat av: Martin (din bror)

Jag antar att det var Linn som nyss frågade... Som svar måste jag nog tyvärr säga att än så länge så saknas (iallafall för min del) likvida medel. Och ja, som läkare så kan man nog få en väldigt hög lön i Tyskland, men det finns fortfarande några små problem att reda ut, nämligen; Min utbildning är på ungefär 5,5 år plus 18 mån AT innan leg'et fås... Så om inte din hemgift blir proportionell mot min eventuella framtida lön så blir det nog ett väldigt litet hus eller en väldigt lång väntan!

vad fan håller jag på med? back to the awesome world of biochemistry and medical physiology (död åt Boron älska Guyton!)

2007-03-08 @ 14:46:11
Postat av: linn o.

är det jag som dödat den här kommentar-konversationen?
eller är vi helt enkelt klara med planeringen?

jag kräver lite uppdatering kring GÄSTLISTA o dyl.

2007-03-11 @ 22:02:50
URL: http://sirpas.blogg.se
Postat av: Martin (din bror)

Nja, jag vill väl inte riktigt lägga hela skulden på dig... men efter en lång disskution med min syrra så kom vi fram till att det enda sättet att utveckla denna "kommentar-konversation" var att gå några steg längre, men efter att vi vägt fördelarna mot de helt omoraliska i det vi kom fram till så blev det lite för sjukt/bissart och rent av taskigt... Så tro mig, för allas bästa är det nog bäst att vi lämnar det är till vad det var och blev och så får vi väl ta och känna oss nöjda med vad vi trots allt lyckades åstakomma och att vår "kommentar-konversationen" nog måste ses som en av höjdpunkterna på denna blogg gällande lyrik, fängslande läsning och tja, idioti... tills vidare.. .ha det allihopa!

/martin

2007-03-18 @ 14:37:22
Postat av: Tomas (din bror)

Vafan måste jag avboka slottet?!
Vlade kommer att bli ledsen....

2007-03-20 @ 22:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback