cykelsemester

idag har jag gått typ 7 km med en punkterad cykel... riktigt stärkande för själen. okej, jag har rullat lite på den, men inte alltför mycket då det är en väldigt fin cykel. ja, ialla fall enligt bilmekanikern som hjälpte mig att pumpa däcket ( vilket var ganska onödigt egentligen då luften gick ur typ hundra meter senare, men jag fick ju ialla fall ett trevligt samtal med gubben. ja! jag var faktiskt riktigt trevlig mot en främmande människa, det trodde ni inte om mig va!? oj jävlar, måste nog avsluta den här parentesen nu, okej nu) han var mäkta imponerad av generatorn som satt i navet, o sadeln! vilken sadel asså, en gsv420... "ojojoj! åååh det är en skeppshult, riktigt fin cykel ska du veta, den går på minst fem lax..."
kul att jag förstör den hela tiden då, andra gången jag var på cykelverkstan på en vecka... och där kan vi snacka om att man aldrig hört talas om att vara serviceminded. egentligen rätt soft, är så jävla trött på alla butikssäljare som ska vara så jävla inställsamma hela tiden. jävla pucko lixom, jag vet att skorna är snygga det är för fan därför jag köper dem!! på en gammal hederlig cykelverkstad behöver dom inte smöra, dom kan laga cyklar det räcker. och dom säger bara nåt om dom har nåt att säga. ja orkar inte med alla som bara ska snacka för snackets skull lixom, håll käften för fan! nu låter det som om ja säger emot mig själv men asså bilmekanikern var ju genuint intresserad av cykeln och snackade inte för att vara inställsam utan bara för att han tyckte att cykeln var så jeeeevla frän. och sånt gillar vi. folk som snöar in på grejer och kan typ asmycket om det. inte nån jävel som känner att den bara måste vara trevlig...

hata trevlig!
älska mitt jobb där jag inte behöver vara trevlig...borde dock försöka träna upp den egenskapen till mina andra jobb... 

/p 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback